OPINIÓ: "FEED", DE MIRA GRANT


Primer de tot una confessió: enmig de tota aquesta febre que s'està vivint avui en dia, encara no havia llegit cap llibre de temàtica zombi. Les modes em fan una mica de yuyu, i sempre intento evitar-les. Per altra banda, m'encanten els films que tracten el tema i era una mica reticent a què un llibre pogués donar-me el mateix que ofereix el bon cine zombi: diversió i vísceres a la vegada que reflexió sobre el món que vivim. Finalment, però, em vaig decidir tirar-me a la piscina...

Entre tota l'extens catàleg zombi que podem trobar a les llibreries em vaig inclinar per un en particular que em va cridar l'atenció en particular simplement pel seu títol: Feed. Em va fer gràcia el doble joc que oferia; feed, d'alimentar: molt zombi; i feed, d'agregador, molt blogger.

Al final, l'experiència no pot haver estat més positiva (de fet, acabo de descobrir ara mateix, elaborant aquest comentari, que la novel·la de Mira Grant ha estat nominada als Hugo d'aquesta edició fent companyia a altres nominats d'alçada com Lois McMaster Bujold o Ian McDonald).

Una novel·la amb zombis, que no de zombis, i que enganxa des de la primera pàgina fins a l'última.

Aquí teniu un petit resum per si li voleu clavar les dents ;)

"En el año 2014, el hombre había encontrado la cura para el cáncer y había erradicado la gripe común. Pero también creó algo nuevo, algo terrible e imparable. La infección se propagó rápidamente y el virus invadió cuerpos y mentes siguiendo una única e irrevocable orden: alimentarse.Ahora, transcurridos veinte años desde el Levantamiento, Georgia y Shaun Mason van tras la noticia más importante de sus vidas: la oscura conspiración que se esconde detrás de los infectados. La verdad saldrá a la luz, aunque eso les cueste la vida."

Segurament aquest petit resum no li fa justicia; de fet, si només tenim en compte aquesta aproximació aquesta novel·la no es distingiria de tantes altres que inunden aquests dies les llibreries.

Al llibre, podem seguir les aventures de dos bloggers que són escollits per cobrir els esdeveniments que es produeixen durant les primàries per triar els candidats en les eleccions presidencials d'uns EEUU que viuen amb la constant amenaça d'un atac zombi.

A la novel·la, un virus mutant -en principi, una cura pel càncer- fa que, qualsevol, al ser portador d'aquest virus, al morir es converteixi en un walking dead.

Enmig de tot aquest panorama: constants anàlisis de sang, mesures de seguretat de bojos, impossibilitat de celebrar grans reunions i mil altres efectes col·laterals... finalment, resultaran ser, com sempre, més perillosos els vius que els morts...

Agraeixo a l'editorial Minotauro el fet que m'hagi fet arribar aquest llibre.





No Response to "OPINIÓ: "FEED", DE MIRA GRANT"


Copyright 2011, Ovelles elèctriques

Site Design: Bouman Studios, based on original theme of anshul dudeja